het gaat prima!

Plaats hier de resultaten die je met de candida of hypoglycemie behandeling boekt. Dit forum is niet bedoeld voor vragen over behandeling.

Moderator: Forumgastvrouw

Cat Women
Nieuw in dit forum

Berichtdoor Cat Women » Za Jan 05, 2002 1:05 pm

Hoi,

Sinds ik me aan het candida-dieet houd ben ik van al mijn klachten af. Ik ben gestopt met de pil en ik krijg daarnaast homeopathische druppels. Ik had maandelijks een vaginale schimmelinfectie en daar heb ik alleen tijdens de die-off periode last van gehad. (Ik ga er tenminste vanuit dat het de die-off periode was). Daarnaast is mijn ontlasting weer normaal en ik heb ook geen steken meer in mijn borst. Alleen wanneer ik de fout in ga! Bij teveel aardappels of stiekum iets met suiker, dan begint mijn buik te rommelen en gaat er weer van alles mis. Ook merk ik meteen aan mijn ontlasting of ik gewoon brood gegeten heb.

Ik merk dat ik het dieet erg goed vol kan houden. Maar dat komt ook omdat ik mezelf af en toe zondigen toesta. Ik weet nu dat ik nooit meer anders wil eten dan hoe ik nu eet. Ik ben inmiddels 8,5 kilo afgevallen en ik voel me beter dan ooit. Ik ben blij dat ik de discipline op kan brengen om 'nee' te zeggen tegen alles wat ik lekker vind. En heel af en toe zeg ik 'ja' en dat sterkt me weer om door te gaan. Als ik dit de rest van mijn leven wil volhouden, dan zullen er momenten moeten zijn waarbij ik de fout in ga. En daar voel ik me prima bij, ook als mijn lichaam tegensputtert. Want genieten van een heerlijk chocolaatje kan ook heel gezond zijn.

Ik hoop dat iedereen zoveel baat heeft bij het dieet als ik!

neeltje
Bekende op het forum

Berichtdoor neeltje » Zo Jan 06, 2002 3:30 am

Hoi Margreth,

Nou, dit verhaal had ik kunnen schrijven! Behalve dan die 8,5 kilo, dat zijn er bij mij maar 3 :lol: :lol:

Enneh, wat betreft die chocola: die is er ook zonder suiker! Kun je lekker genieten zonder bijverschijnselen! Liefs, Neeltje.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: neeltje op 2002-01-06 02:32 ]</font>

Cat Women
Nieuw in dit forum

Berichtdoor Cat Women » Zo Jan 06, 2002 12:18 pm

Dag Neeltje,

Bedoel je carobe? Want dat vind ik echt te smerig voor woorden! Of bedoel je gewoon suikervrije chocola?

neeltje
Bekende op het forum

Berichtdoor neeltje » Ma Jan 07, 2002 10:38 am

Hoi Margreth,

Eerlijk gezegd weet ik niet precies wat ik bedoel :razz: :razz: :razz:

Mijn schoonmoeder had bij haar bakker suikervrije chocolaatjes voor mij gekocht, waren erg lekker, vooral de pure.

Maar ik heb ook wel eens op het channel gelezen over andere varianten, dus wie het weet mag het zeggen!

Smakelijk, Neeltje.

Marianne
Ervaren met het forum

Berichtdoor Marianne » Ma Jan 07, 2002 10:45 am

Hallo chocoladeliefhebbers,

Ik had laatst zo'n zin in chocolade dat ik chocolade gekocht heb op de reformafdeling van de Ah en dat was met fructose. Mierzoet maar even heel lekker. Ik had er geen last van maar de smaak was ik niet meer gewend. Veel te zoet.

Groetjes Marianne

Caroline (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Caroline (therapeut) » Wo Feb 06, 2002 12:19 pm

Als de trek in chocolade echt niet te weerstaan is, kan je misschien beter gewoon extra bittere chocolade eten, daar zit wel suiker in, maar die smaakt niet mierzoet. De extra bittere chocolade vind ik kwalitatief beter dan chocolade met fructose of zoetstoffen. Hoe hoger het cacaogehalte, hoe bitterder de chocolade, hoe minder zoet en hoe minder effect op de bloedsuikerspiegel. En misschien helpt een beker warme chocolademelk (cacao en sojamelk of geitemelk, zonder suiker)?
Een goede gezondheid begint bij een gezonde darm!

Caroline van Dommelen
Orthomoleculair natuurgeneeskundig therapeut

PLEUN
Bekende op het forum

Berichtdoor PLEUN » Do Feb 07, 2002 2:58 pm

En deze chocolade is heerlijk,is bij de appie heyn te koop en ook niet eens zo gek duur.Bij de C'est Bon zijn ze ook te koop 70% cacoa.Ik durf me niet aan te wagen want ik vindt het ozo lekker......

Smul ze,groetjes Jeanette

Caroline (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Caroline (therapeut) » Do Feb 07, 2002 3:18 pm

Die chocolade is inderdaad o.a. bij AH te koop, maar de AH reep heeft een heel groot nadeel: het is een enorme reep en als je echt niet van de chocolade af kan blijven als je er eenmaal aan begonnen bent, heb je met zo'n gigantische reep echt een probleem. Je bent dus gewaarschuwd, je kunt er maar beter niet aan beginnen. Maar ben je toch bezweken voor de verleiding? Suggesties om van de rest van die reep af te komen: heel snel uitdelen of meteen verwerken door er een toetje van te maken en dat aan de rest van je gezin/familie geven of desnoods naar de buren brengen. :grin:
Een goede gezondheid begint bij een gezonde darm!

Caroline van Dommelen

Cat Women
Nieuw in dit forum

Berichtdoor Cat Women » Vr Feb 08, 2002 9:19 am

Zeg hallo, waar praten we over? Ik dacht dat chocola uit den boze was. Ik bedoel ook in die chocola met 70 % cacao zit toch suiker?

Ik laat de meest normale dingen staan omdat er misschien ietsiepietsie suiker in zit en chocola zou dan mogen?

Kijk een kerstkransje met kerst dat gaat dan nog, maar hele repen. Als ik daar aan begin dan kan ik mijn broeken maat 40 wel weer uit de kast trekken.

Ik heb trouwens vernomen dat je best af en toe naturelchips mag van lays. Of is dat een fabeltje? Nou in ieder geval, daar heb ik me gisteren dus helemaal misselijk in gegeten dus zo'n moraalridder ben ik niet hoor. En volgende week ga ik skiën in Zwitserland. Hoe bereid ik me het beste voor om daar ook niet teveel te zondigen?

Caroline (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Caroline (therapeut) » Vr Feb 08, 2002 10:58 am

Hoi Margreth,

Je hebt gelijk, chocolade hoort niet thuis in het candidadieet. Maar, er zijn genoeg mensen die het dieet niet volhouden zonder af en toe iets te nemen wat absoluut niet mag. We kunnnen wel doen of het allemaal zo meevalt, maar niet iedereen denkt er zo over. Ik heb vrij veel mensen met overgewicht begeleid en keer op keer bleek weer hoe moeilijk het was om voorgoed alle suiker te laten staan. Vooral chocolade bleek telkens weer een struikelblok. Behoefte aan magnesium? Behoefte aan troost? Een gebeurtenis die heftige emoties oproept? Menstruatie die er aan zit te komen? Wat de reden ook is, chocolade blijkt een grote verleider. En voordat het goed tot iemand doordringt, wordt er toch gesmokkeld. Het is gewoon de realiteit, kijk naar het verhaal van Marianne hierboven. En ze is de enige niet. Het is ook geen doodzonde of zo, zie het maar als een tijdelijke dwaling of zoiets. Maar daarom zei ik wel: als je zondigt met chocolade, doe het dan zo goed mogelijk, eet chocolade met een hoog cacaogehalte, geniet ervan en zorg dat je zo snel mogelijk weer naar je dieet terugkeert, oftewel, beperk je tot een paar blokjes en geef de rest van de reep aan een ander.

Wat die vakantie in Zwitserland betreft: waar zitten de valkuilen? Ik bedoel niet die op de piste :grin: , maar de valkuilen wat je dieet betreft. Waar kan je het moeilijk mee krijgen? Hoe kan je dat opvangen? Als je je daar van tevoren mee bezig houdt, kom je minder snel voor verrassingen te staan.

En wat de chips betreft: die zijn koolhydraatrijk en bevatten de foute (verzadigde) vetten. Ze staan ook niet op de lijst die ik heb. Wat wel op de lijst staat: tortillachips of maischips. Voor de chips geldt hetzelfde als voor de chocolade: ik hoop dat je er van genoten hebt en dat je er voorlopig weer af kan blijven. Soms levert kost wat kost aan het dieet vasthouden zoveel stress op dat je beter een keertje kan zondigen. Het effect op het lichaam van de chocolade met suiker of van de chips is dan minder erg dan de stress van het niet smokkelen. En nou niet allemaal naar de winkel rennen om verboden waar te kopen, want dat is nou ook weer niet de bedoeling.

Caroline van Dommelen

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Caroline op 2002-02-08 10:12 ]</font>

Willy
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Willy » Vr Feb 08, 2002 1:24 pm

Margreth, met dit bericht ben ik erg blij. Daar doe ik het voor.

Goed dat je dat klote dieet hebt volgehouden.
Groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

Annelies
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Annelies » Vr Feb 08, 2002 1:43 pm

Hé Willy,

Dat dieët ken ik nog niet.

Is dat een beetje vol te houden ????

:grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: D:

PLEUN
Bekende op het forum

Berichtdoor PLEUN » Za Feb 09, 2002 9:48 am

Dat klopt inderdaad want die repen van Albert Heyn zijn behoorlijk groot,maar ik heb het geluk dat ik kan zeggen of 2 stukjes of anders niets.Dit zal wel komen door mijn lijn verleden.Want 5 jaar zorgen dat je 68 kilo eraf blijven krijg je niet voor niets.

Groetjes Jeanette

PLEUN
Bekende op het forum

Berichtdoor PLEUN » Za Feb 09, 2002 9:51 am

Maar dat wil niet zeggen dat ik altijd zo sterk ben hoor want een enkele keer kan ik ook behoorlijk over de schreef gaan hoor.

Groetjes Jeanette

Cat Women
Nieuw in dit forum

Berichtdoor Cat Women » Zo Feb 10, 2002 3:29 pm

Ach, zo klote is dit dieet nou ook weer niet. Je moet alleen creatief zijn. Mijn eten smaakt me tegenwoordig veel lekkerder omdat ik echt heb moeten zoeken naar heerlijke maaltijden en mijn kruiden'tuintje' is enorm uitgebreid. Ik probeer steed nieuwe dingen en ik houd me veel meer bezig met lekker koken. Want zeg nou zelf, veel mayo of knoflooksaus maken al gauw iets lekker. Daar hoef je niet echt moeite voor te doen. Dus tegenwoordig grijp ik alle verantwoorde middelen aan die het eten lekkerder maken. Maar ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik het zonder geitenkaas niet gered had. Ik ben een echte kaaskop en zuurdesembrood met kipfilet hangt je na een aantal weken wel de strot uit!

En ach een chocolaatje op z' n tijd, om maar even tot het onderwerp terug te keren, is inderdaad goed tegen stress, als je maar geniet met volle teugen. En genieten dat doe ik. Ondanks m'n dieet.

(Dat komt ook omdat ik vandaag het legendarische gewicht van 52,5 heb bereikt. Ik ben nu tien kilo afgevallen sinds de start van het dieet. YES!)

Terug naar “Behandelingsresultaten: candida en hypoglycemie”