jaren later

Plaats hier de resultaten die je met de candida of hypoglycemie behandeling boekt. Dit forum is niet bedoeld voor vragen over behandeling.

Moderator: Forumgastvrouw

Ellen
Zeer ervaren met het forum

jaren later

Berichtdoor Ellen » Za Aug 30, 2003 9:59 pm

Lieve allemaal,

Heel dikwijls denk ik aan jullie en het plan om te schrijven hoe het met me gaat in de strijd tegen de candida en hypoglycemie. Willy vroeg me dit al lang geleden en toen ging het goed en het gaat nog steeds goed.

Ik zou een lange reeks van middelen kunnen opnoemen die ik heb gebruikt maar dat zijn dezelfde die jullie ook gebruiken.

Ik zou kunnen vertellen wat ik eet of niet eet, maar het is hetzelfde wat jullie eten of niet eten.

Ik zou kunnen vertellen hoe dankbaar ik Willy en Caroline ben en ben geweest voor hun luisterend oor en hun adviezen en hoe blij ik ben geweest met alle mensen die die zo warm en betrokken hebben gereageerd, Lynn, Mathe, Theo, Ellenoor.. zovelen!

Ik zou kunnen vertellen dat ik jullie nooit zal vergeten! Maar ook het dieet niet, de vitamines niet en de mineralen niet. Ik blijf zo leven omdat ik me er goed bij voel en ik niets meer mis wat me ziek heeft gemaakt.

Het gaat goed met mij en achteraf blijk ik ziek van stress te zijn geweest. Op het moment dat Caroline me ernstig waarschuwde drong de ernst ervan tot me door. Gezond gaan leven is niet alleen een geestelijke toestand maar ook een fysieke en dat kan niet alleen met supplementen.
Ik moest er iets voor doen.

Ik werd verliefd en stroomde vol, of leeg, of door.. hoe wil je het noemen.
Gezonde stress, maar toch: stress en zweetaanvallen bleven komen en gaan.
Even voelde ik geen pijnen meer maar die kwamen langzaam terug.

Toen ontdekte ik het sporten weer en hoe leuk dat was en hoe ik m'n lichaam zag blozen van plezier en hoe mijn huid zich prachtig ging gedragen vanwege een goede doorbloeding en de vitamines en de gezonde voeding die ik tot me nam. Ik weeg nog steeds 64 kilo zonder me daarop te hoeven fixeren, het blijft gewoon zo, soms een beetje meer en soms een beetje minder

Zes weken was ik op vakantie en zwierf door Schotland en Engeland en zeilde over de meren, tenniste en badmintonde en heb ontdekt dat piekeren me nooit heeft geholpen maar bewust leren genieten van dit leven me tot een gezonder en blijer mens heeft gemaakt dan dat ik ooit heb durven hopen te kunnen zijn. Het is te zien, nog steeds, mensen herkennen me soms niet meer, lopen me straal voorbij op straat en zijn verrast als ik ze roep. 'Je lijkt wel steeds jonger te worden!"

Ik denk dat dit allemaal met Willy is begonnen. Met vleierei heeft het niets te maken..het is gewoon waar!

Dank je lieve Willy en ik wacht nog even met uitschrijven.. Je site is nog steeds een veilig achterdeurtje dat openstaat als ik nog even weer terug wil om weer 'steken op te kunnen halen ' en om te weten dat je er nog bent.
Jullie er nog zijn..
Bedankt allemaal en ik hoop dat jullie allemaal beter worden en je zo goed gaan voelen als ik dat nu doe. Hoe moeilijk het ook voor je mag zijn nu.. het IS mogelijk! Houd moed!

liefs van Ellen :)

muisje

Berichtdoor muisje » Zo Aug 31, 2003 9:34 am

Hallo Ellen,

Wat fijn om te lezen hoe goed iemand zich kan voelen, dat geeft echt moed om door te gaan. Ik ben pas bezig en heb dus nog een hele weg te gaan . Piekeren is iets wat ook ik heel goed kan, moeilijk om af te leren of beter gezegd de knop om te zetten en te genieten van het leven. Niet dat ik dat niet doe hoor, maar ik ben toch wel een piekeraar! :(
Doordat ik door het dieet nogal afgevallen ben en toch al slank was voordat ik begon, durf ik nu niet meer te sporten omdat ik bang ben nog magerder te worden. Nu doe ik dus niets meer, niet erg gezond he!
Jou stuk geeft me de moed vol te houden, bedankt :)

veel geluk, groetjes muisje

Ellen

Berichtdoor Ellen » Zo Aug 31, 2003 11:34 am

Hallo Muisje,

Ik blijf nog wel eventje hangen voor specifieke vragen of opmerkingen aan of voor mij hoor..

Sinds ik met het dieet bezig ben is het me opgevallen hoeveel mensen om me heen ongezond eten en daardoor erg dik zijn geworden.

Tot die groep wil ik pertinent geen suikerpatiënten scharen want juist zij zijn 24 uren per dag bezig met wat zij al dan niet mogen eten, met metertjes in de weer en met spuitjes, dat ik hen bewonder om die ijzeren discipline en hen nooit of te nimmer zou durven aanspreken op hun overgewicht.

Weet je Muisje dat je piekeren heel gemakkelijk kwijt kunt door jezelf figuurlijk bij de haren de deur uit te sturen? Er is namelijk een neiging om op de bank te blijven zitten en af te wachten totdat de wereld naar je toekomt, maar een mens moet juist naar de wereld toe.

Dat wil zeggen dat je naar die plekken toe moet gaan waar je van houdt, muziek, toneel, sport, goede vrienden..plekken waar je blij van wordt.

Ik ben op vakantie geweest en heb van alles meegemaakt en veel te vertellen over wat er allemaal niet goed ging ( we konden op een nacht onze kleine camping niet meer terug vinden, hebben de hele nacht gezocht en waren pas om half zes 's morgens terug. Het was al weer licht en kregen promt de slappe lach in de tent over de hele situatie) Vorig jaar zat ik nog geheel verzorgd in een hotel en hoewel ook heerlijk weet ik niet veel meer te vertellen dan dat.

Dat heeft me aan het denken gezet en daardoor kwam ik tot de conclusie dat jezelf je leven leuker kunt maken door de dingen te gaan doen waar je van houdt en dat betekent bijna als vanzelf : genieten.

Mensen zijn dikwijls bezig om een ander gelukkig te maken maar het werkt beter als je bij jezelf begint. Als jezelf straalt, straalt de omgeving op een gegeven ogenblik vanzelf mee.

Wat dat sporten van je betreft: Je spieren verslappen als je niet sport en verliezen aan gewicht. Je bent dan mager maar niet echt krachtig denk ik.
Door te gaan sporten kweek je weer spiermassa en dat is wel weer goed te zien aan je huid die niet meer rimpelt op strategische plekken.

Spiermassa weegt ook weer extra en soms word je dan weer wat zwaarder.
Sporten ( veel water drinken erbij omdat dat goed is voor je nieren) doet zweten en het voert allerlei gifstoffen sneller af. Bovendien stroomlijnt het je lichaam. Sporten moet je ook voor je plezier doen en niet om per sé te willen winnen. Ik denk dat veel mensen over hun grenzen gaan en te lang doorgaan als ze moe zijn bijvoorbeeld en niet op willen geven. Dan gaat het sporten op den duur tegenzitten en hoeft het niet meer zonodig.

Zelf deed ik aan allerlei binnensporten, door toeval geboren, maar ik kon niet zo goed tegen die 'stofgeuren' en voelde me eigenlijk niet zo lekker binnen.
Nu doe ik allerlei buitensporten, zeilen, tennis en fietsen, rollerskate etc. en vind het zo oké allemaal. Echt fijn! Je krijgt van die felle ogen daarna, zei mijn vriend..

Sinds ik sport ben ik mijn zweetaanvallen kwijt en ik ben zo blij dat ik niet aan die overgangspillen ben begonnen.. het wat pure stress bij mij die me ziek maakte.

Enfin, overweeg het allemaal maar Muisje wat je wilt gaan doen. Doe het in ieder geval niet omdat het voor een ander moet maar omdat het van jezelf moet. Dat is de beste motivatie en de beste manier om te leren genieten van het leven.. doen wat je graag wilt doen.
Sterkte en hartelijk bedankt voor je reactie.

groetjes, Ellen

Butterfly
Ervaren met het forum

Berichtdoor Butterfly » Ma Sep 01, 2003 12:46 pm

Word er stil van en moet even een traantje weg pikken.
:cry:

Dank je Ellen dit had ik net even nodig

liefs

Ellen

Berichtdoor Ellen » Ma Sep 01, 2003 1:35 pm

't was niet m'n bedoeling je aan het huilen te maken Butterfly! :(
Al hebben tranen wel een reinigend effect ik hoop wel dat het in dit opzicht je laatste waren!

liefs, Ellen :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Terug naar “Behandelingsresultaten: candida en hypoglycemie”