Toch al bijna anderhalf jaar candida vrij

Plaats hier de resultaten die je met de candida of hypoglycemie behandeling boekt. Dit forum is niet bedoeld voor vragen over behandeling.

Moderator: Forumgastvrouw

DeeDee
Zeer ervaren met het forum

Toch al bijna anderhalf jaar candida vrij

Berichtdoor DeeDee » Do Okt 20, 2005 10:36 pm

Er is inmiddels al weer bijna 2 jaar voorbij sinds ik me hier heb aangemeld. Helaas zijn er wat berichten van me verdwenen omdat ik hier een tijd niet geweest ben. Daarom maar een berichtje hier.

Ongeveer 2 jaar geleden werd er bij mijn candida vastgesteld. Niet heel ernstig maar genoeg om vervelende migraine te hebben (wekelijks) en veel vermoeidheidsverschijnselen. Het was candida in de darmen.

Na een mislukte poging bij mijn huisarts, die mij een migraine medicijn voorscheef waar ik vervelend 'stoned' van werd gaf ik het op. Dit was niet de eerste x dat ik bij een huisarts kwam en me iets werd gegeven wat de kwaal niet oploste en alleen maar bedoeld was om de symptomen te bestrijden.

Ik besloot naar een natuurgeneeskundige te gaan die ik al lange tijd kende. Binnen korte tijd had ze diagnose candida gesteld, daarnaast had ik ook nog wat problemen met maag, gal en lymphe. Zijn mijn zwakke plekken helaas. Voor candida kreeg ik candida avirayur van holisan kreeg, orthiflor capsules en natuurlijk het candidadieet. Wat helaas ook nog aangepast moest worden voor mijn gal. Wat het er allemaal niet eenvoudiger op maakt.

Ik ben direct het internet op gedoken om zoveel mogelijk informatie op te zoeken over het dieet en wat je wel en niet mag hebben. Zo ben ik ook op dit forum gestuit. Ondanks dat het dieet moeilijk was heb ik me er met 100% op gestort. Hierdoor ook geleerd om etiketten goed te lezen en eens wat vaker de natuurwinkel in te lopen. Ik zag het maar als een uitdaging. Al die makkelijke dingen die nu in de winkel liggen, die waren er 50 jaar geleden nog niet en toen aten ze toch ook lekker :D

Na ongeveer 3kwart jaar ging het al stukken beter en kon ik mijn dieet weer voorzichtig uit gaan breiden. Als eerste champignons weer op het menu gezet en een zuur appeltje. Omdat de suikervrije en kh arme levenswijze mij goed beviel ben ik na het candida dieet overgestapt naar SouthBeach. Dit doe ik inmiddels ook al ruim een jaar en tot op heden voel ik me nog steeds goed. Ik merk dat als ik meer brood eet, dat ik sloom wordt, ga gapen EN honger krijg. Dus dat eet ik nog steeds met mate. Dus suikerarm en kh arm blijf ik dus lekker doen want die migraine wil ik nooit meer.

Dus mensen, er is hoop :D Ik weet dat het dieet zwaar is maar verdiep je er in. Zoek op het internet, ga naar de natuurwinkel en wissel hier je ervaring uit en vooral, zet door. Ga er niet van uit dat het maar tijdelijk is maar dat het een levenswijze moet worden. Dat is niet vervelend want zelfs zonder suiker en met mate kh's kun je prima lekker eten. Het is een uitdaging voor je creativiteit.

Heel veel succes allemaal!
If i’m not here, I’ve gone out to find myself. If I return before I get back, please keep me here.

Anne (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Anne (therapeut) » Ma Okt 24, 2005 8:46 am

Heel hartelijk dank voor je steun op deze manier! :D

Pimentje
Nieuw in dit forum

Berichtdoor Pimentje » Do Mar 29, 2007 10:06 pm

Hallo Deedee

Alles is nieuw voor mij....
Stel het al jaren uit om aaneenanti-candida dieet te beginnen. Ik weet niet wat m te wachten staat en hoe ik het moet combineren met mijn gezin. Ik hou ontzettend van gezond koken, maar het is niet gezond genoeg.

Waar heb jij recepten gevonden. Zijn er kookboeken in omloop....

Vind het echt dapper van je dat je het volhoudt.... hoop dat ik ooit sterk genoeg zal zijn.

Moniek

Terug naar “Behandelingsresultaten: candida en hypoglycemie”