Nog een resultaat

Plaats hier de resultaten die je met de candida of hypoglycemie behandeling boekt. Dit forum is niet bedoeld voor vragen over behandeling.

Moderator: Forumgastvrouw

Theo
Nieuw in dit forum

Berichtdoor Theo » Ma Jun 10, 2002 1:23 am

Hallo allemaal,

Een week geleden heb ik de ultieme test doorstaan hoe het met mijn conditie is gesteld. Voor degene die mij niet kennen; in maart 2001 is bij mij systemische candida en hypoglykemie geconstateerd, mijn conditie was slecht, snel vermoeid, geheugenverlies, geprikkeldheid en verminderde motoriek. Ik heb heel fanatiek het candidadieet gevolgd en heb van een alternatief genezeres middeltjes voorgeschreven gekregen. Het ging heel snel beter met mij. Anderhalfjaar heb ik (eerst volledig, daarna gedeeltelijk) in ziektewet en WAO gezeten en sinds september 2001 werk ik weer volledig. Vorig jaar heb ik het plan opgevat om met een maat in Schotland te gaan trekken. Ik heb hiervoor getraind en op 26 mei j.l. ben ik voor een week naar Schotland vertrokken. We hebben de West Highlandway gelopen, een route van 150 km door bergachtig gebied. Mijn rugzak zat vol met knackebrod, zuurdesembrood en reformkoeken en woog hierdoor bijna 20 kg. We liepen zo'n 25 km per dag en het ging fantastisch! Op een gegeven moment heb ik het knackebrod e.d. genegeerd en ben ik overgegaan op een stevig Engels ontbijt van gebakken eieren, spek, worstjes, witte bonen in tomatensaus en geroosterd brood, en een flinke kop thee natuurlijk. Normaal zou ik met zo'n onbijt zwevend van de ene hypo in de andere hypo terechtgekomen zijn. Maar wat denk je, geen centje pijn, ik voelde mij great en tot een heleboel fysieke kracht in staat. Het avond eten is in Schotland vrij zwaar, steak en kidney pies e.d., ik heb ze gegeten en zelfs met een pint bier erbij, iets wat volgens het dieet absoluut niet mag. De avonden werden afgesloten met een glas malt whisky. Eigenlijk heb ik alles gedaan wat God, Willy en Caroline verboden hebben, maar het voelde zo goed. Na zes dagen hadden wij de route voltooid en hebben wij als toegift nog de hoogste berg van Groot Brittannie beklommen. Als je me niet geloofd dan zal ik je de foto's sturen. Niet gek allemaal voor een candidamaatje. Mensen houd moed, jullie kunnen dit ook.
Met vriendelijke groet,
Theo

Corinne
Zeer ervaren met het forum

Berichtdoor Corinne » Ma Jun 10, 2002 2:44 am

Top zeg voor je!!!

Ik denk dat je door dat lopen ook wat adrenaline aanmaakte waardoor je wat minder snel last krijgt van hypo´s die krijg je sneller als je stil zit namenlijk.

Ik hoop dat ik net als jou, straks ook weer verre reizen kan maken zonder na een week door mijn beentjes te zakken!! Je berichtje geeft me weer hoop :smile:
Groetjes, Corin

Mandy
Nieuw in dit forum

Berichtdoor Mandy » Ma Jun 10, 2002 12:56 pm

Ik las dat je in de WAO hebt gezeten met Candida? Ik zit nu al een half jaar in de ziektewet ivm candida en rugklachten nadat ik van de trap ben gevallen. Ik ben verpleegkundige en kan mijn werk nu absoluut niet uitvoeren. Gelukkig is zowel mijn baas als de bedrijfsarts bekend met Candida en er is veel begrip en geduld. Ik vraag me wel af hoe het zal gaan als straks een keuring ed nodig zal zijn. Hoe was dat bij jou? Was je 100% afgekeurd? Huisartsen zijn zo afwijzend tov candida, is dat bij keuringsartsen ook zo of is het wel een 'legitieme' reden om in de WAO te komen? Vertel, vertel!

Anneke
Nieuw in dit forum

Berichtdoor Anneke » Ma Jun 17, 2002 6:03 am

[quote][quote]

Hoi Theo,

Wat fantastisch dat jouw vakantie zo goed bevallen is, en dat je geen last had van al dat eten en drinken.

Zo kan een mens weer eens genieten nietwaar?

Ik ben zelf ook net terug van een vakantie uit Frankrijk van twee weken en heb mij daar dus ook helemaal niet aan het dieet gehouden, ook omdat het daar bijna niet mogelijk was. Daarnaast heb ik ook de nodige wijntjes gedronken. Thuis heb toch erg veel klachten, maar daar ging het toch best heel goed ondanks witte pizza's en pasta, croissantjes ed. Ik vroeg me af of het ook meespeelt dat we wat relaxter zijn op vakantie waardoor ons lichaam veel meer aankan!

Groeten van Anneke

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Anneke op 2002-06-17 06:11 ]</font>

Ruth
Zeer ervaren met het forum

Berichtdoor Ruth » Ma Jun 17, 2002 6:39 am

Dit klinkt allemaal geweldig! Er is hoop!!

Ik hou mijn dieet nog wel vol zo, met dit in het vooruitzicht. Ik heb al jaren een voedselintolerantie, en daarbij merkte ik al dat ik in de vakantie minder klachten had als ik iets 'verkeerds' had gegeten. Dus Anneke ik denk dat je gelijk hebt!

Theo
Nieuw in dit forum

Berichtdoor Theo » Do Aug 01, 2002 3:43 am

Hallo Mandy,

Sorry dat het zo lang geduurd heeft dat ik reageer op je vraag mbt het GAk en de WAO maar er waren verschillende reden waarom ik langere tijd down geweest ben. Om te beginnen zat mijn pc vol met virussen en was niet meer vooruit te branden. Inmiddels een nieuwe pc en een email scan via mijn provider, dat probleem is opgelost. De andere reden dat ik lange tijd down ben geweest (en in de toekomst ook wel zal blijven) zijn relationele problemen. Een langdurige ziekte kan er aardig inhakken. Het maakt een ander mens van je, weet nog niet of dit een positief aspect is.

Om je vraag te beantwoorden moet ik terug in de tijd. In februari 2000 heb ik mij ziek gemeld bij mijn werkgever: moe, moe en nog eens moe, geheugen en concentratieverlies, verminderde motoriek, zweet- en paniekaanvallen, hyperventileren, allemaal symptomen die ik nu kan scharen onder hypoglykemie en candida, maar zover was ik toen nog niet. Mijn huisarts en internist konden niets vinden dus stelden de diagnose burnout, ja dan heb je het hele scala wel te pakken. Dus rust en fitness. Daar voelde ik mij wel iets beter bij, maar nog verre van goed, daarom zelf verder gezocht en gestuit op hypoglykemie. Door middel van een glucose tolerantie test is dit ook vastgesteld. Het is inmiddels augustus 2000 en pas nu komt mijn bedrijfsarts in beeld. Zij constateert ook burnout maar wil ook aandacht besteden aan eventuele angstgevoelens waar de symptomen op zouden kunnen duiden, dus naar de psychiater, ja die kon mij natuurlijk niet verder helpen. Ben toen bij een psychoterapeut terechtgekomen, een aantal goede gesprekken gehad waar ik uiteindelijk wel geestelijk sterker uitgekomen ben. Ik was nog steeds niet in staat om te werken en in december 2001 ben ik bij de keuringsarts van het GAK terechtgekomen. In overleg met hem tot een reintegratieschema gekomen omdat ik wel wilde werken alleen het niet volledig kon. Hij was bereid hypoglykemie als ziekte te erkennen, maar had natuurlijk burnout in zijn achterhoofd. Ben in januari 2001 voor 50% begonnen te werken. Dat viel niet mee. Ik dacht dat mijn collega´s van een andere wereld kwamen en een andere taal spraken. Het kostte mij ontzettend veel moeite om er weer in te komen. Toch heb ik gedurende mijn ziekte altijd een goed contact met mijn collega´s behouden, af en toe ging ik wel eens op de koffie, maar kon dit niet te vaak omdat ik er drie uur voor moet reizen (hoezo vermoeid). Het lukte mij maar niet om over het laatste restje van mijn klachten heen te komen en de vermoeidheid bleef. Ben toen bij een natuurgenezeres gekomen die systemische candida constateerde, een stap van chronische vermoeidheid en twee van ME, geen prettig vooruitzicht. Door het strenge dieet en voedingssupplementen en wat geheims van haar zelf ben ik snel veel beter geworden. Na enkele weken voelde ik al verbetering. Hierdoor kon ik het schema afgesproken met het GAK ook volhouden. In september 2001 ben ik weer volledig begonnen. Ik houd mij nog steeds aan het dieet, maar wel in afgezwakte vorm. Mijn keuringsarts heeft nooit geweten dat ik candidapatient ben (geweest). Hij heeft zijn keuring gebaseerd op hypoglykemie en burnout (als hij het zo wil noemen vond ik het wel best, ik wist dat ik er boven op zou komen). Ik heb het gered door de hulp van een heleboel mensen: varierend van mijn huisarts die nooit geloofde in candida (NU WEL)tot mijn medecandidapatienten die ik heb leren kennen via Willie. Helaas kan ik je niet zeggen dat het GAK mij afgekeurd heeft als candidapatient. Het zal dus helemaal afhangen van de mening van de individuele keuringsarts
Met vriendelijke groet,
Theo

Theo
Nieuw in dit forum

Berichtdoor Theo » Do Aug 01, 2002 3:47 am

Foutje!

De zin: "Ik was nog steeds niet in staat om te werken en in december 2001 ben ik bij de keuringsarts van het GAK terechtgekomen" moet zijn december 2000. Sorry.

Theo

Willy
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Willy » Vr Aug 02, 2002 11:26 pm

Theo, dat vind ik echt goed om te horen!!! Mijn dochter Eva heeft ook zo'n trajekt door gemaakt, zij had "alleen maar" hypoglycemie maar was ook 6 jaar lang moe. Na eenjaar dieeten heeft ze met haar vriendje een wereldreis gemaakt.
Groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

neeltje
Bekende op het forum

Berichtdoor neeltje » Zo Aug 25, 2002 1:59 am

Hoi Theo,

Allereerst: gewéldig om te lezen dat je wandelvakantie je zo goed is afgegaan. Ik ben trots op je en blij voor je!

Ik schrok wel een beetje toen ik doorlas, dat het in je relatie niet allemaal zo goed meer zit. Ik heb die ervaring zelf ook, mijn vriend en ik gaan het afgelopen half jaar ook niet over rozen. Ik denk wel dat we eruit komen, maar het evenwicht in onze relatie moet zich helemaal herstellen. Er is de laatste jaren zo veel aandacht naar mij gegaan, omdat ik altijd maar ziek en zielig was... Hij heeft juist alles maar zelf op moeten knappen al die tijd, zodat hij nu ook een beetje 'op' is, wat dat betreft althans. Het gaat nu de goede kant op, ik heb er dus wel vertrouwen in dat het allemaal goed komt, we werken er sowieso hard aan allebei. En ik hoop voor jou dat jullie er ook uitkomen samen...

Sterkte! Neeltje.

Gast

Berichtdoor Gast » Wo Jan 22, 2003 3:38 am

ik ben ook net wanhopig begonnen met het dieet. Ik hoop dat het gaat werken ik heb er in iedere geval alle vertrouwen in. Maar vraag me soms nog wel af of ik bepaalde dingen zo als carpaccio vega burgers van AH mag eten. Misschien weet iemand van jullie het

Terug naar “Behandelingsresultaten: candida en hypoglycemie”