Wie kan mij helpen...

Je kan je via dit forum aan de anderen voorstellen en discussieren over candida en hypoglycemie.

Moderator: Forumgastvrouw

elkemide
Nieuw in dit forum

Wie kan mij helpen...

Berichtdoor elkemide » Wo Feb 01, 2017 8:00 pm

Hallo allemaal,

Ik ben een vrouw van 54 en loop al 17 jaar met klachten.
Het begon allemaal met vaginale klachten, jeuk branderig gevoel..na bezoek aan huisarts krijg je een kuurtje mee en daar is het in eerste instantie mee opgelost. Maar de klachten kwamen regelmatig terug. Na verschillende artsen te hebben bezocht o.a Gynaecoloog, dermatoloog, homeopaat, acupuncturist loop ik na 17 jaar nog steeds met dezelfde klachten.
3 jaar terug bij een vrouwenkliniek geweest en die constateren dat het geen candida maar Vulvodynie is, Vulvodynie (letterlijke vertaling: vulvapijn) is een toestand waarin er chronisch sprake is van pijn aan de vulva. Het is een relatief veel voorkomend probleem dat grote consequenties heeft voor het lichamelijk welzijn van de vrouw die het overkomt. Kenmerkend voor vulvodynie is dat er (ernstige) pijnklachten zijn maar geen neurologische of anatomische afwijkingen aan de vulva aanwezig zijn. Geschat wordt dat ca. 2% van de vrouwen ouder dan 18 jaar aan chronische vulvodynie leidt..
Moest van de arts antidepressiva slikken (niet voor depressief zijn) maar om de overgeprikkelde zenuwen in dat gebied rust te geven.
Het leek in eerste instantie wat rustiger te worden en moest toen stoppen maar met overleg van huisarts ben ik met een kleine hoeveelheid doorgegaan.
Maar de klachten zijn nooit verdwenen en op het ogenblik is het heel erg, het gekke van alles is dat ik nooit last heb gehad van afscheiding of andere dingen het is puur een branderig en schrijnend gevoel en het ergste is dat ik nu ook dezelfde pijn heb rond de anus en billen. Zitten, fietsen, seksueel kontact is pijnlijk, strakke kleding is uit de boze, lang zitten gaat niet, ik koel het met ijszakken :(
Mijn leven wordt er drastisch door beïnvloed, erover praten doe ik alleen met huisarts en partner omdat het geen makkelijk onderwerp is om er vrijuit over te praten met anderen.
Bij de homeopaat ben ik 8 maanden op dieet geweest maar ook daar kwam geen verbetering en ben ik mee gestopt omdat ik heel veel afviel.
Soms zijn er wat betere momenten dat er redelijk mee te leven is(vooral zomers met luchtige kleding) maar op het ogenblik is het dramatisch, ik sta er mee op en ga er mee naar bed en zie het na zoveel jaar ellende soms niet meer zitten.
Wie kan mij helpen met advies, wat kan ik nu nog doen.

Sderks
Nieuw in dit forum

Re: Wie kan mij helpen...

Berichtdoor Sderks » Di Jul 04, 2017 10:37 pm

Hoi lotgenoot,
Wat voor dieet heb je precies geprobeerd? Ik heb zelf 10 jaar klachten gehad. Van het kastje naar de muur en dat het tussen mijn oren zou zitten. Als je zeker weet dat de schimmel weg Is en alle tips en trucs al geprobeerd hebt... Wat doe je dan? Ik ben benieuwd of je in het verleden ooit antibiotica hebt gebruikt of last hebt van andere slijmvliezen in je lichaam. Chronische darm klachten, verkoudheden, keelontstekingen? Vulvodinie Is in mijn ogen een symptoom van een leaky gut syndrome. Het heeft mij 9 jaar gekost om er achter te komen. Alles viel eindelijk op zijn plek, al mijn klachten en symptomen. Waarom weet ik dat zo zeker? Omdat ik nu eindelijk van mijn klachten af ben en weer kan leven en genieten. Ik gun dat iedereen!

Terug naar “Jouw verhaal en discussie forum - candida & hypoglycemi”