Aanhoudende schimmelinfectie mogelijk door tropen/vochtighei

In dit testforum kan je uit proberen of je het begrijpt hoe alles werkt. Plaats hier geen berichten waarop je een antwoord verwacht.

Moderator: Forumgastvrouw

Bientje
Nieuw in dit forum

Aanhoudende schimmelinfectie mogelijk door tropen/vochtighei

Berichtdoor Bientje » Zo Mar 04, 2012 10:50 am

Beste Gonny,

Ik schrijf u aangezien ik erg vaak last heb van schimmelinfecties en de nu al 3 maande onophoudelijk last heb.
Ik heb er sowieso al last van sinds ik 20 jaar oud ben (ben nu 30) , zo 1x in de 2 jaar. Meestal neem ik dan 1 zo’n orale pil en ben ik er snel vanaf. Helaas heb ik de afgelopen 2 jaar er 2 gehad die echt een stuk heftiger waren en ook mijn vriendje had er behoorlijke last van had.
Ik ben al een tijdje op reis, waarvan de afgelopen maanden in Azie. Nu ik op Bali zit heb ik dus al drie maanden last van schimmelinfecties. Ik heb meerdere orale schimmel pillen genomen, de inwendige capsules heel lang geprobeerd en de crème voor aan de buitenkant van mijn vagina, maar het gaat gewoon net steeds niet helemaal over.
Elke keer als ik denk dat het ver is en ik weer prober sex te hebben met mn vriendje doet het super pijn en begint het weer van voor af aan. De pijn voelt aan als ‘prikken’, alsof het heel schraal is.
Even wat belangrijke dingen op een rijtje, zodat je mij goed advise kan geven:

• De maanden voordat ik de schimmelinfecties kreeg bleek ik Giardia te hebben. Ook wel de backpackers disease = een parasiet in je darmen. Deze parasite bestrijd je met een heel simple kort antibiotica kuurtje. Dit kuurtje heb ik pas genomen toen de eerste schimmelinfectie voorbij leek te zijn. Mijn darmen hebben dus denk i keen flinke klap gehad van maanden diaree en krampen etc. Naast dit antibiotic kuurtje heb ik al in geen jaren meer antibiotic gehad. Ik heb dus niet het idee dat dit de aanstichter is.
• Toen ik voor mijn klachten bij de Gyneacoloog was, vond hij cystes in mijn eierstok. Hij dacht dat het mogelijk hierdoor kwam. De cystes zijn weer verdwenen inmiddels, maar de infectie nog altijd niet.
• Mijn vriendje heeft zich ook steeds laten behandelen voor de infecties, dus van hem kan ik het ook niet krijgen. Het is daarbij meteen pijnlijk de sex, dus ook hij lijkt me niet de aanstichter.
• Ik eet nauwelijks of geen suiker (wel heel erg veel fruit hier, kan het ook door die suikers komen?
• Ik eet erg gezond, maar zoals je begrijpt wel anders nu dan in Nederland
• Het is momenteel regenseizoen op Bali en ik kan mij herinneren dat ik tijdens het regenseizoen in Thailand er ook erg regelmatig last van had, maar zeker niet zo erg en heftig en onophoudelijk als nu.
• Mijn vagina blijft steeds wel een beetje opgezwollen en bij ‘de ingang’ pijnlijk, ook als de infectie over lijkt te zijn.

Hoop enorm op je hulp, want na 3 maanden kriebel, kriebel en geen sex, begin ik een beetje door te draaien :-?
Groetjes van mij

Forumgastvrouw
Verslaafd aan het forum

Re: Aanhoudende schimmelinfectie mogelijk door tropen/vochti

Berichtdoor Forumgastvrouw » Wo Dec 18, 2013 3:05 pm

Goedemiddag,

We hebben momenteel een nieuwe therapeut i.o. Marlies die op het candida-forum actief is en jullie zal ondersteunen in de zoektocht naar gezondheid.

Ik ben jullie nieuwe forumgastvrouw, en bij onduidelijkheden, klachten, problemen over het forum, stuur mij een mailtje of een berichtje, dan help ik je op weg!

Fijne dag en succes!

(Dit forum helpt je dus bij een zoektocht naar een verloren gezondheid. Je wordt daarbij geholpen door andere forumgebruikers maar ook door artsen, biologen en therapeuten die aan dit forum mee doen).
Vriendelijke groeten,

PWK Forumgastvrouw (Erzebeth Jorna)

Indiana
Nieuw in dit forum

Re: Aanhoudende schimmelinfectie mogelijk door tropen/vochtighei

Berichtdoor Indiana » Di Jul 19, 2016 9:19 am

Hoi beetje laat maargoed,

Het regenseizoen kan er wel degelijk mee te maken hebben ook zou ik niet (te) veel fruit eten tijdens dit seizoen. Wat verlichting kan geven voor schraalheid etc is bv cocos olie, mosterd olie werkt bij mij het beste mits het een goed merk is zoals bv fortune. Ook kan je de olie zachtjes koken met knoflook of je kookt water met veel limoen en knoflook en eenmaal een beetje afgekoeld je vagina ermee spoelen, Let op moet wel goed warm zijn net niet te heet aanvoelen. Ik ben geen arts ook niet voor gestudeerd dit Is puur gebaseerd op mijn persoonlijke ervaring dus raadpleeg een arts als jij dat nodig vind. Ik hoop dat je er wat aan hebt of voor wie dit ook leest.

Terug naar “Test forum”