BEHANDELINGSFORUM CANDIDA & HYPOGLYCEMIE

-- Raadpleeg eerst een arts als u gezondheidsklachten heeft --

WIJ GEVEN GRATIS GEZONDHEIDSADVIES, HELP ONS MET EEN TWEET OF LIKE

Het is momenteel Di Okt 21, 2014 7:19 am

Alle tijden zijn UTC + 2 uur

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Candida?
BerichtGeplaatst: Za Jan 14, 2006 1:13 am 
Verslaafd aan het forum

Dus nu lukt het wel, dus ga ik mijn verhaal nog eens proberen!
Hallo,
Ik ben Anja, 36 jaar en weet infeite niet goed wat ik nu wel heb, cvs of candida! Kan je het allebei hebben?

Ik heb al een zeer lange lijdensweg achter de rug. Mijn voornaamste klachten zijn:[list=]
een voortdurende terugkerende vermoeidheid
hoofdpijn en spierpijnen in nek en schouders
koude handen en bij het buiten komen dode vingers
Diarree of verstopping (dit wisseld)
intolerant voor cosmetica
intolerant voor schoonmaakmiddelen
hormonale problemen; uitblijven menstruaties, constant witte vloed
opvliegend, humeurig
tand-, oor- en keelpijn
jeuk aan bovenarmen
maagpijn, misselijk, beven, buikpijn
lucht in darmen, buikbrobbelingen
draaierig in mijn hoofd
wazig zien, verstrooidheid
depressief
bloedend tandvlees, gescheurde mondhoeken
wallen onder mijn ogen, waterige ogen
een grieperig gevoel
te snelle polsslag, 90 in rust
mijn inspanningstest bedraagd maar 47%, waar het 100% zou moeten zijn

Dit is het zo een beetje in het kort, hoe ik mij nu voel!!!

Ik ben ook op 2 januari weer begonnen met het candida dieet. En heb nu ook weer veel last van ontgiftingsverschijnselen!
Kan erdaar wat tegen gedaan worden? Want ik doe alles in mijn eentje en weet dus infeite niet of ik goed bezig ben! Want mijn huisarts kent dit niet candida.
De hopeloze zoekende

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: Za Jan 14, 2006 12:57 pm 
Verslaafd aan het forum

Hallo Anja

Welkom op het forum. :)

De klachten die je opnoemt, kunnen verschillende redenen hebben en vaak zijn meerdere dingen gecombineerd.

Je zou best eerst via onderzoek laten uitsluiten/bevestigen wat er aan de hand is. Zijn er al via de huisarts dingen onderzocht zoals B12, ijzer, mogelijke infecties, vit. D, hormonen etc.? Daarna kan je weer verder gaan kijken.

Hormonaal is er zeker een probleem en dat heeft een grote invloed op je lichaam. Neem je iets van supplementen/medicatie?

Misschien ben je best af bij een orthomoleculaire arts? Zij staan meer open voor dit soort zaken en kunnen ook onderzoeken voorschrijven.

Voor de ontgifting: veel water drinken, een kruidenthee die hierop werkt zoals b.v. mariadistel, brandnetel, paardebloem ... Vit. C helpt ook mee ontgiften, maar ik zou je wel aanraden om een algemene goeie multi te nemen als ondersteuning. Doe het eventueel ook wat rustiger aan, niet direkt alles in 1 keer.

Beste groeten
Anne

Profiel  

Titel: Candida?
BerichtGeplaatst: Za Jan 14, 2006 4:37 pm 
Verslaafd aan het forum

Bedankt voor de reactie,
Dit is voor mij een hele opluchting dat er op mijn verhaal al geantwoord is. Want ik ben al zo lang op zoek achter hulp, dat ik er zeer moedeloos van ben geworden.
Ik ben van nature een doorzetter, geef niet vlug op! Zoek alles tot de puntjes uit, probeer zo gezond mogelijk te leven! Maar teveel is teveel op den duur he. Ik voel mij er weer helemaal onderdoor geraken en wil toch weer zo diep niet vallen als in 2003

Ik heb begin 2004 allerlei onderzoeken gehad, alles was weer terug in orde.
Heb in juli zelf een dieet gevolgd uit "het heden ik kookboek" met daarbij de nodige vitamines en Aloe Vera sap. Daardoor voelde ik mij redelijk goed genoeg om te proberen weer halftijds te gaan werken.

Maar nu na een jaar werken, zit ik er weer helemaal door!!!
Mijn oude klachten zijn daar terug, en daarmee bedoel ik ook hormonaal; uitblijven menstruatie, mijn prolactine was weer verhoogd, stress volgens de dokters.
In december ben ik terug naar mijn Internist geweest, heb ik weer een CardioPulmonary Test gedaan en die is nog slechter dan 2 jaar geleden, ik zit maar op 47% en moet normaal 100% zijn! Volgens hem mag ik daar zeker niet mee werken, maar wat dan???
Door thuis te zitten verbeter ik er ook niet mee!!!

Mijn medicatie is op het ogenblik:
Sostilar 0,5mg./week (voor mijn verhoogde prolactine),
Emconcor 1,5mg./dag (voor mijn verhoogde polsslag),
Redomex 25mg./dag (voor mijn depressieve gevoelens),

Dus ben ik nu terug begonnen met een leverontgiftingsdieet, want volgens mijn osteophaat in november, stond mijn lever zeer gezwollen, had ik ook zeer veel last van mijn darmen; kolieken.

Ik drink ook ieder dag 1l. citroenwater, 1l. paardebloemthee en 0,5 vers geperst groentesap.
Mijn vitaminen die ik nu op het ogenblik inneem zijn:
1g. vitamine C, 2 tabletten More Energy, Bio Magnesium, Lecithol, Propolis, Bach bloesem, Aloe Vera sap en nu ook sinds kort Komboechadrank.
Ik heb ook nog vitaminen besteld via internet bij De Rooy (Nova-Vitae):
dit zijn Glutathion Optima en Vitamine C 1000mg. + Bioflavonoiden.

Dit is het wel zo een beetje, van wat ik nu allemaal neem. Ik zelf vind dit zeer veel, maar helpen doet het wel niet veel vind ik.

Ik vind ook dat mijn bloed nog eens onderzocht moet worden, maar mijn huisarts wil niet; er word alleen 2 maandelijks mijn prolactine gecontroleerd in mijn bloed en dat is het.

Naar een Orthomoleculaire arts ben ik al een tijdje op zoek, maar ik vind er geen!!!
In Belgie hoor je daar zeer weinig over, weet jij misschien raad???

Groetjes Anja

Profiel  

Titel: candida?
BerichtGeplaatst: Zo Jan 15, 2006 5:39 pm 
Verslaafd aan het forum

Hallo,

Weet er iemand of er met een Orthomoleculaire arts ook een Homeophaat bedoeld word? Kunnen zij soms ook wat aan candida doen?

Want ik moet dringend eens een arts vinden die wat van candida kent (mijn huisarts kent dit niet), of ik blijf maar verder sukkelen.

Ik weet ook wel dat ik nu in de ontgiftingsfase van mijn candidadieet zit, maar het zou al een hele geruststelling zijn om van een arts te horen dat ik goed bezig ben.
Want bij mij is er dus nog niks van onderzoeken naar candida gebeurt, ik denk zelf dat ik dit heb, door zo een vragenlijst in te vullen, (had 300)en een dieet alleen helpt mij dus niet.
Heb ik nu zelf ondervonden, want ik ben helemaal hervallen na 1 jaar!
Dit is toch wel om radeloos van te worden! :(

Want het is gelijk dat ik intolerant word van alle dingen die ik teveel na elkaar gebruik!
Want volgens de allergoloog ben ik voor niks allergisch; hebben de testen uitgewezen. En intoleranties kunnen ze niet aantonen, en ik heb er veel hoor. Schoonmaakmiddelen, geuren, parfums, cosmetica, en allerlei eten.

Herkent er zich daar iemand in, en wat doe jij daar aan? Want alleen
vermijden is soms niet altijd mogelijk.

Ik weet niet of ik hier op de juiste plaats zit, maar ik ben nog maar nieuw en vind het soms nog wat ingewikkeld waar ik waar kwijt kan. Dus sorry als ik het verkeerd doe. :-?

Groetjes Anja

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Jan 16, 2006 11:06 am 
Verslaafd aan het forum

In België zijn goeie orthomoleculaire artsen dun gezaaid. Misschien dat ik binnenkort een goed adres heb, ook iemand die schimmels direkt aanpakt. Nog even geduld. :wink:

Homeopathie en orthomoleculaire geneeskunde zijn verschillend qua aanpak - wat niet betekent dat een arts niet vertrouwd kan zijn met beide.

Gezien je reacties, de schimmels + je hormoonproblemen zou ik persoonlijk eerst de lever verbeteren/ondersteunen, die is cruciaal bij deze problemen. Tevens heb je een aangepaste levensstijl/dieet nodig om o.a. het teveel aan stress en aan bepaalde hormonen weg te werken, samen met m.i. het gebruik van het hormoon progesteron. Het te hoge prolactine kan inderdaad met teveel stress te maken hebben, maar ook met teveel oestrogenen - daaraan gekoppeld te weinig progesteron (wat o.a. extra verlaagd wordt door teveel prolactine), te trage schildklier (heeft ook met hormonen te maken in veel gevallen), de pil, bepaalde soorten antidepressiva, bepaalde maagzuurremmers ...

Laat je goed begeleiden, alleen antischimmelmiddelen gaan het probleem niet oplossen naar mijn gevoel. (Hou er ook rekening mee dat je lever nog meer belast wordt als je schimmels begint op te ruimen.)

Beste groeten
Anne

Profiel  

Titel: lever?
BerichtGeplaatst: Di Jan 17, 2006 1:14 am 
Verslaafd aan het forum

Beste Anne,

Ik hoop echt dat je een Ortomoleculaire arts vind in Belgie.

Voor de rest spreekt in raadsels voor mij!

Wat bedoel je met mijn lever verbeteren? Wat kan ik er zelf aan doen om mijn lever minder te belasten?
Ik wil alles doen om toch maar iets te verbeteren!

En bij waar of bij wie moet ik zijn om mijn levensstijl met een gepast dieet aan te passen? Wie kan mij daar best bij begeleiden.
Een Internist/Endocrinoloog???
Ik kan op het ogenblik niks van stress meer verdragen; ik krijg dan de hartkloppingen, beven, wenen. Ik geraak eronder door!

De pil neem ik niet meer, ben gesteleriseerd; mijn schildklier is volgens mijn huisarts in orde; prolactine staat nu weer laag; ja en zonder antidepressiva kan ik nog niet! Hormonaal is volgens mijn huisarts alles in orde.
Kun je in je bloed misschien zien of je lever niet goed werkt?

Anja

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: Za Jan 21, 2006 8:41 pm 
Verslaafd aan het forum

Kan ik je op een privé-mail bereiken? Mail deze maar naar orthonatura@yahoo.com Dan zal ik het adres van een arts doormailen.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Feb 15, 2006 12:48 am 
Verslaafd aan het forum

Hallo, :wink:

Nu na 1 maand misserabelig te zijn(waarschijnlijk door de ontgifting) begint mijn candida-dieet te helpen geloof ik!

Ik voel mij weer heel wat beter! :D Heb minder spierpijnen en ben minder moe overdag. Dus ga ik nu proberen dit dieet voor altijd te volgen.

Ik drink ook dagelijks 2 liter water, door daar ontgiftingsthee van 11 planten (MethodDraine detox) en kombucha eraan toe te voegen; want gewoon water vind ik niet te drinken!

En daar neem ik ook de nodige supplementen bij: Magnesium, Co-enzym Q10, Vit. B, Glutathion, Propolis met echinacea en Vit. C.

Ik heb hier ook al gelezen dat 1g. Vit. C veel te weinig is, dat dit 4g. moet zijn, dus ben ik dit aan het opbouwen.
Maar mijn urine is wel zeer geel, sederd ik al die vitaminen neem. Wil dat niet zeggen dat ik het teveel uit plas.

Het enige wat ik nu weer erbij gekregen heb, is zeer veel witverlies! Komt dit ook door de candida? :-?
En mijn tandvleesontsteking na het trekken van mijn tand 1 maand geleden gaat ook niet weg! Komt dit ook door candida? :-?

Ik ben ook met mijn medicijnen Sostilar en Emconcor gestopt! Met goed vinding van mijn psycho-analist. Hij denkt ook dat het door de stress komt, waarom mijn prolactine verhoogd, en mijn hartslag te snel was.
En het gaat toch nog altijd goed zonder! :)

De volgende keer dat ik naar de psycho-analist moet, gaat hij mij leren hoe ik stressbestendiger kan worden!

Want mijn droom is, om terug half-tijds te gaan werken. En daar moet ik eerst de stress voor de baas kunnen! Want druk kan ik nog altijd niet aan!

Dus, ben ik hoopvol verwachtend, dat alles zo verder verbeterd. :)

Anja

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Feb 17, 2006 1:51 pm 
Verslaafd aan het forum

Toch al mooie resultaten! Pluim op je hoe :wink: - of speekmedaille zoals ze in België zeggen.

Gele urine is bijna zeker door de B-vitamines, als je er een dag of 2 mee stopt, merk je het snel. Het heeft dan niks te maken met te veel of te weinig en is normaal (kan geen kwaad).

Extra witverlies kan nog door de candida komen, net zoals het tandvlees. Je mag zeker vit. C hoger neem, zo hoog als je darmen (en jij) het verdragen. (Bij sommige mensen kan dat tot 30-40 gram per dag gaan als ze ziek zijn.)

Profiel  

Titel: Vitamine C
BerichtGeplaatst: Vr Feb 17, 2006 10:04 pm 
Verslaafd aan het forum

:roll: Wablief; 30 tot 40g. per dag!!! :roll:

En ik in het begin met mijn 1g. dacht al dat dit veel was!!!
Ik leer hier in ieder geval veel bij op al deze forums!!! :)

En ik voel me ook al veel beter sinds ik deze forums heb ontdekt!!! :) Energie dat ik heb, niet te doen!!! :D
En mijn spierpijnen zijn ook zo goed als verdwenen!!! Echt super!!! :)
Maar ja, als je dan ziet wat ik allemaal van supplementen slik, sederd vroeger.

Ik neem nu al 4g. vitamine C per dag!! 2 smorgens en 2 smiddags!
Wat ik niet weet of je vitaminen ook s'avonds mag nemen?
Pep je daar niet van op, zodat ik dan niet meer kan slapen?

Helpt meer vit. C dus ook tegen tandvleesontstekingen? Ik hoop het! Want daar heb ik ontzettend veel last van. Ik kan haast niet meer eten van de pijn! :(
Ik ben vandaag terug naar de tandarts geweest, maar nu mocht hij me niet meer verdoven, want daar worden mijn tandvleesontstekingen alleen nog maar erger van! Moest dan wel surieus afzien van de pijn, bij het plaatsen van mijn stifttanden!!! : :x :x

Dus morgen ga ik over naar 6g. vitamine c!!! :wink:

Groetjes Anja

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Feb 24, 2006 4:34 pm 
Verslaafd aan het forum

Die 30-40 gram niet in 1 keer nemen hoor! :wink: Langzaam opbouwen tot je darmen beginnen te borrelen, dat is de grens. Het is niet de bedoeling dat je diarree krijgt, want dan neem je te veel. De darmtolerantie varieert ook naargelang je lichaam beter of slechter is, dus op een bepaald moment kan b.v. 10 g gerommel geven terwijl je het vroeger pas bij 16 g had.

Een paar puntjes: bij hoge doseringen altijd C met bioflavonoïden nemen, maar die heb je dacht ik; (dat heeft te maken met vrije radicalen in je lichaam). 's Avonds inderdaad geen C, dat kan oppeppen. Het beste is om ook een algemene multi ter ondersteuning te nemen omdat vitaminen, mineralen etc. met mekaar werken en omdat hoge dosis C b.v. koper kan verlagen. Met een multi vang je zo een aantal dingen makkelijker op.

Is het echt ontsteking of b.v. ook terugtrekken van het tandvlees (periodontitis)? Bij het laatste kan Q10 goed helpen, 100 mg per dag gedurende minstens 6 weken (is wel niet goedkoop, maar een goed produkt). Q10 heeft meerdere positieve effekten, hier vind je er enkele: http://www.soe.nl/cgi-bin/search/search.pl?Terms=q10

Wel mooi welke resultaten je nu bereikt hebt! Doe zo voort. :D

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Feb 24, 2006 11:40 pm 
Verslaafd aan het forum

Mijn darmen die borrelen, zou ik toch wel graag eens hebben! Ik heb eerder last van verstopping, dan van diarree! :(

Zou het kunnen dat ik sederd ik meer roomboter gebruik, nu beter naar toilet kan? :-?
Ik ben ook eens met mijn hoge dosis (6g.) vitamine C gestopt, om te kijken als het daar niet van kwam! Dus niet, want dan kon ik helemaal geen stoelgang meer maken!

Ik ben nog altijd op zoek achter een vloeibare multi! Mijn maag verdraagd al die pillen niet meer! Soms een idee? :-?

Dus vitamine C helpt echt bij tandvleesontsteking! :) Zeer veel verbeterd!

Ik noem het ontsteking, omdat het pijn doet! Want nu na het steken van mijn stifttanden, moet mijn tandvlees vanzelf terug op zijn plaats komen, en daar heeft het dus zeer veel moeite mee! :(

Maar dat witverlies verergerd met de dag! Heb ik nog nooit zoveel last van gehad! Helpt vitamine C daar ook tegen? :-? Of kan ik daar nog wat anders voor doen? :-?

Q10 neem ik al 50mg. op een dag, dit zit in mijn multi. Ik ga er dus nog apart moeten bij hebben. Amai, weer een pil! :(

Moesten ze mij zo goed niet helpen, al die supplementen, was ik eral lang mee gestopt voor mijn maag! :x

Maar Q10 en vitamine C zijn wondermiddelen voor mij! :wink:

Anja

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 03, 2006 1:10 pm 
Verslaafd aan het forum

Hier staan een aantal tips voor de vaginale problemen: http://www.candida-fibromyalgie-hypogly ... php?t=1283

Goeie vloeibare multi's heb ik tot nog toe enkel in Amerika gevonden, alhoewel ik vermoed dat in b.v. Duitsland er ook wel poedermulti's bestaan.

Profiel  

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 08, 2006 10:17 pm 
Verslaafd aan het forum

Ik weet niet wat ik nu weer heb! :( Ik heb het gevoel dat ik aan het dweilen ben met de kraan open, sederd ik met die MSM begonnen ben! (ben er nu wel al 2 dagen mee gestopt, maar de klachten blijven!)

Ik heb één goede maand gehad, en ben weer helemaal terug bij af! :x

Waarom kennen huisartsen candida niet!!! Ik voel mij weer zo slecht!!! Maar met mijn huisarts geraak ik geen stap verder!!!

Mijn kinesist zegd dat ik surieuze leverontgiftingsstoornissen heb! Want hij deed lymfe-drainage en daar kreeg ik nog meer koppijn van!
En mijn osteophate zegd dat ik een waarschijnlijk een lekkende darm heb! Als ik haar mijn klachten uitlegde!

Ze mogen het noemen hoe ze het willen!!! Het is een oplossing die ik wil!
Maar dit kunnen ze mij niet geven!!! :( :cry: :-? Wie wel vraag ik mij af!!

Ik heb nu al 2 weken een ferme koppijn, dat maar niet weggaat! :x En iedere keer ik gegeten heb, verergerd ze nog wat meer! :x Raar he!

Heb terug ook veel spierpijnen in nek en schouders, onderrug, benen, polsen! :x Slaap er zeer slecht door!

Mijn stoelgang is ook heel wisselend, oftewel verstopping, of brijerig, zeer gelig, soms slijmerig, onverteerde resten erin, zeer slecht ruikend, slecht ruikende winden laten, terug opgezwollen buik! Dus helemaal geen gezonde darm!!! :(

Ik neem nu al 8g. vitamine C op een dag, maar mijn tandvlees trekt zich nog altijd ontstoken terug, is nog niks verbeterd.

Mijn dieet probeer ik vol te houden, maar als je geen verbetering gevoeld, is dat een heel zware dobber hoor!!!
Maar met al mijn voedselintoleranties, durf ik haast niet meer te eten!:(
Mijn maag verteerd alles zo moeilijk!

Er is wel nog één goed ding aan mij. En dit is dat ik nog altijd meer energie heb! :) Gelukkig nog iets positiefs!

Maar voor de rest, voel ik mij ronduit moedeloos! :cry:

Al die voedingssupplementen die ik nu neem, blijven gelijk steken in mijn slokdarm! :( (L-Glutamine/Vitamine C/Multi/Q10/Magnesium) Ze lossen gelijk niet op!

Dus, weet er iemand misschien raad voor een wel zeer radeloze! Want ik weet het niet meer hoor!
De radeloze Anja

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: Za Mrt 11, 2006 1:07 pm 
Verslaafd aan het forum

Dat je lever het niet goed zou aankunnen, lijkt me niet onlogisch en zeker niet gezien de klachten die je beschrijft. MSM is duidelijk te sterk voor je geweest en vermoedelijk is nu je resultaat dat je met veel gif- en afvalstoffen zit die je niet kwijtgeraakt.

Voorlopig zou ik zeer voorzichtig thee's gebruiken zoals paardebloem, artisjok, brandnetel, guldenroede ... die mee de ontgifting en de lever ondersteunen (zeker paardebloem en artisjok). Meerdere koppen per dag.

Pas als de rest terug beter is, zou ik overwegen om eerst de basis over ontgifting aan te pakken zoals vermeld in Willy's artikelen. Dit is het eerste ervan: http://utopia.knoware.nl/~wwitsel/main/ ... ver.1.html

Profiel  

Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 2 uur